Έκτη μέρα εθνικής απεργίας στη Γαλλία, όπου το κράτος έχει παραλύσει. Ανυποχώρητοι οι εργαζόμενοι που επιχειρούν να ανατρέψουν τη μεταρρύθμιση στο συνταξιοδοτικό. Σοβαρά επεισόδια μεταξύ διαδηλωτών και αστυνομικών (Pics)
Σοβαρά προβλήματα αναμένεται να σημειωθούν σήμερα στις μετακινήσεις καθώς οι εργαζόμενοι στο δημόσιο τομέα της Γαλλίας και οι διαδηλωτές θα βγουν και πάλι, μαζικά, στους δρόμους με τα συνδικάτα να θέτουν υπό δοκιμασία τις μεταρρυθμίσεις Σαρκοζί στο συνταξιοδοτικό.
Οι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια, στα λεωφορεία και στα τρένα, οι ταχυδρομικοί υπάλληλοι και οι οδηγοί στα θωρακισμένα φορτηγά που εφοδιάζουν τα μηχανήματα αυτόματης ανάληψης, αναμένεται να συνταχθούν με τους εργαζόμενους στα διυλιστήρια και με άλλους απεργούς κατά τη σημερινή ημέρα γενικής απεργίας.
Οι αρχές βρίσκονται σε επαγρύπνηση ώστε να μην επαναληφθούν τα επεισόδια βίας που σημειώθηκαν χθες Δευτέρα σε μερικές πόλεις όταν μικρές ομάδες διαδηλωτών πυρπόλησαν οχήματα και συγκρούστηκαν με τις ειδικές δυνάμεις της αστυνομίας.
Στο μεταξύ, τα ξημερώματα σήμερα άγνωστοι έκαψαν ένα σχολείο στο Le Mans στη Δυτική Γαλλία και παρότι θεωρείται πλέον βέβαιο ότι πρόκειται για εμπρησμό, δεν έχει ακόμη γίνει γνωστό αν σχετίζεται με τις διαδηλώσεις.
Η σημερινή θα είναι η έκτη ημέρα εθνικής απεργίας και διαδηλώσεων από τον Ιούνιο ως μία ύστατη προσπάθεια ανατροπής του νομοσχεδίου μεταρρύθμισης για το συνταξιοδοτικό της κεντροδεξιάς κυβέρνησης, το οποίο αναμένεται να επικυρωθεί από τη Γερουσία αυτή την εβδομάδα.
Το Σάββατο, τελευταία ημέρα των διαδηλώσεων ανά τη Γαλλία, εκτιμάται ότι στις διαμαρτυρίες συμμετείχαν περίπου ένα εκατομμύριο άνθρωποι.
Οι απεργιακές κινητοποιήσεις επεκτάθηκαν στα 12 διυλιστήρια της Γαλλίας τις τελευταίες επτά ημέρες, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζεται η απεργία των λιμενεργατών στο μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης πετρελαίου, το Φος-Λαβερά, κοντά στη Μασσαλία.
Ο πρόεδρος Σαρκοζί, ο οποίος συναντάται σήμερα με το γερμανό και το ρώσο ομόλογό του στην πόλη Ντοβίλ της Βόρειας Γαλλίας, δήλωσε στους δημοσιογράφους αργά χθες το βράδυ, ότι δεν πρόκειται να υποχωρήσει.
"Η μεταρρύθμιση είναι απαραίτητη και η Γαλλία έχει δεσμευτεί σε αυτή και θα προχωρήσει όπως ακριβώς έκαναν και οι γερμανοί εταίροι μας", είπε ο Σαρκοζί μετά από συνομιλίες που είχε με τη γερμανίδα καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ, η οποία κάλεσε τους γάλλους να δεχτούν ότι περισσότερα χρόνια ζωής σημαίνει περισσότερα χρόνια εργασίας.
Η Γερμανία ψήφισε το 2007 υπέρ της αύξησης του ορίου συνταξιοδότησης από τα 60 στα 62 χρόνια μέχρι το 2029 και πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν αυξήσει- ή σκοπεύουν να αυξήσουν- το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης.
Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η πλειοψηφία των γάλλων αντιτίθεται στα σχέδια της κυβέρνησης να αυξήσουν το ελάχιστο όριο συνταξιοδότησης από τα 60 στα 62 χρόνια και της πλήρους συνταξιοδότησης από τα 65 στα 67. Οι γάλλοι αισθάνονται ότι τιμωρούνται άδικα για την αποτυχία του γαλλικού -υπερτιμημένου- συστήματος κοινωνικής ασφάλισης, προκύπτει από τις δημοσκοπήσεις.
Τα συνδικάτα, που ανέτρεψαν τις μεταρρυθμίσεις το 1995 και το 2006 με διαμαρτυρίες διαρκείας, ζητούν να εγκαταλειφθεί ο νόμος και να έχουν λόγο στις αλλαγές στο συνταξιοδοτικό.
"Μπορεί να υπάρξουν προβλήματα με την προμήθεια χρημάτων στα υποκαταστήματα των τραπεζών αν η κυβέρνηση αρνηθεί το διάλογο", δήλωσε στην εφημερίδα Les Echos ο Πασκάλ Κιρογκά, εκπρόσωπος του συνδικάτου CFDT στον τομέα μεταφοράς χρημάτων, καθώς οι οδηγοί των θωρακισμένων φορτηγών θα συμμετάσχουν στην απεργία.
Μέχρι στιγμής, οι απεργίες στα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν κατάφεραν να παραλύσουν τη Γαλλία, ωστόσο οι απεργίες στα διϋλιστήρια απειλούν να το πράξουν.
news247.gr
Οι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια, στα λεωφορεία και στα τρένα, οι ταχυδρομικοί υπάλληλοι και οι οδηγοί στα θωρακισμένα φορτηγά που εφοδιάζουν τα μηχανήματα αυτόματης ανάληψης, αναμένεται να συνταχθούν με τους εργαζόμενους στα διυλιστήρια και με άλλους απεργούς κατά τη σημερινή ημέρα γενικής απεργίας.
Οι αρχές βρίσκονται σε επαγρύπνηση ώστε να μην επαναληφθούν τα επεισόδια βίας που σημειώθηκαν χθες Δευτέρα σε μερικές πόλεις όταν μικρές ομάδες διαδηλωτών πυρπόλησαν οχήματα και συγκρούστηκαν με τις ειδικές δυνάμεις της αστυνομίας.
Στο μεταξύ, τα ξημερώματα σήμερα άγνωστοι έκαψαν ένα σχολείο στο Le Mans στη Δυτική Γαλλία και παρότι θεωρείται πλέον βέβαιο ότι πρόκειται για εμπρησμό, δεν έχει ακόμη γίνει γνωστό αν σχετίζεται με τις διαδηλώσεις.
Η σημερινή θα είναι η έκτη ημέρα εθνικής απεργίας και διαδηλώσεων από τον Ιούνιο ως μία ύστατη προσπάθεια ανατροπής του νομοσχεδίου μεταρρύθμισης για το συνταξιοδοτικό της κεντροδεξιάς κυβέρνησης, το οποίο αναμένεται να επικυρωθεί από τη Γερουσία αυτή την εβδομάδα.
Το Σάββατο, τελευταία ημέρα των διαδηλώσεων ανά τη Γαλλία, εκτιμάται ότι στις διαμαρτυρίες συμμετείχαν περίπου ένα εκατομμύριο άνθρωποι.
Οι απεργιακές κινητοποιήσεις επεκτάθηκαν στα 12 διυλιστήρια της Γαλλίας τις τελευταίες επτά ημέρες, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζεται η απεργία των λιμενεργατών στο μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης πετρελαίου, το Φος-Λαβερά, κοντά στη Μασσαλία.
Ο πρόεδρος Σαρκοζί, ο οποίος συναντάται σήμερα με το γερμανό και το ρώσο ομόλογό του στην πόλη Ντοβίλ της Βόρειας Γαλλίας, δήλωσε στους δημοσιογράφους αργά χθες το βράδυ, ότι δεν πρόκειται να υποχωρήσει.
"Η μεταρρύθμιση είναι απαραίτητη και η Γαλλία έχει δεσμευτεί σε αυτή και θα προχωρήσει όπως ακριβώς έκαναν και οι γερμανοί εταίροι μας", είπε ο Σαρκοζί μετά από συνομιλίες που είχε με τη γερμανίδα καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ, η οποία κάλεσε τους γάλλους να δεχτούν ότι περισσότερα χρόνια ζωής σημαίνει περισσότερα χρόνια εργασίας.
Η Γερμανία ψήφισε το 2007 υπέρ της αύξησης του ορίου συνταξιοδότησης από τα 60 στα 62 χρόνια μέχρι το 2029 και πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν αυξήσει- ή σκοπεύουν να αυξήσουν- το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης.
Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η πλειοψηφία των γάλλων αντιτίθεται στα σχέδια της κυβέρνησης να αυξήσουν το ελάχιστο όριο συνταξιοδότησης από τα 60 στα 62 χρόνια και της πλήρους συνταξιοδότησης από τα 65 στα 67. Οι γάλλοι αισθάνονται ότι τιμωρούνται άδικα για την αποτυχία του γαλλικού -υπερτιμημένου- συστήματος κοινωνικής ασφάλισης, προκύπτει από τις δημοσκοπήσεις.
Τα συνδικάτα, που ανέτρεψαν τις μεταρρυθμίσεις το 1995 και το 2006 με διαμαρτυρίες διαρκείας, ζητούν να εγκαταλειφθεί ο νόμος και να έχουν λόγο στις αλλαγές στο συνταξιοδοτικό.
"Μπορεί να υπάρξουν προβλήματα με την προμήθεια χρημάτων στα υποκαταστήματα των τραπεζών αν η κυβέρνηση αρνηθεί το διάλογο", δήλωσε στην εφημερίδα Les Echos ο Πασκάλ Κιρογκά, εκπρόσωπος του συνδικάτου CFDT στον τομέα μεταφοράς χρημάτων, καθώς οι οδηγοί των θωρακισμένων φορτηγών θα συμμετάσχουν στην απεργία.
Μέχρι στιγμής, οι απεργίες στα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν κατάφεραν να παραλύσουν τη Γαλλία, ωστόσο οι απεργίες στα διϋλιστήρια απειλούν να το πράξουν.
news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου