Για τις τοπικές μετακινήσεις κάποιος πολίτης, δήλωσε ο κ. Ρέππας, δεν μπορεί να είναι υποχρεωμένος να πληρώνει διόδια για δραστηριότητες της καθημερινότητας.
Στην δημιουργία παράλληλου δικτύου και την εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων προσανατολίζεται το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κι όπως ενημέρωσε ο υπουργός Δ. Ρέππας την Βουλή, σε δύο χρόνια όλοι οι μεγάλοι δρόμοι μπορεί να λειτουργούν με ηλεκτρονικά διόδια, αρχής γενομένης από την Εγνατία.Κατά την εξέταση του νομοσχεδίου στο οποίο προβλέπεται η σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας , η βελτίωση του Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων κ.α. από την αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή, ο κ. Ρέππας αναφερόμενος στο θέμα των διοδίων είπε πως υπάρχουν αντιφάσεις οι οποίες πρέπει να εξορθολογιστούν και τόνισε ότι τα πελατειακής αντίληψης προβλήματα τα οποία προκύπτουν θα αντιμετωπιστούν.
«Στην Ελλάδα πληρώνουμε ακριβά και πυκνά διόδια», είπε κι εξήγησε πως υπάρχουν ακριβά διόδια σε δρόμους που τώρα κατασκευάζονται, ενώ επιτρέπονταν η εντελώς ελεύθερη διέλευση από την Εγνατία από πολίτες άλλων χωρών, Τούρκους, Βούλγαρους μεταφορείς. Ως αντίφαση κατέδειξε επίσης το γεγονός ότι στην Φθιώτιδα και την Πιερία, επί παραδείγματι, υπάρχουν συχνοί σταθμοί όταν στον νομό Λαρίσης, με το μεγαλύτερο μήκος για να διατρέξεις την διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, είναι πολύ λιγότεροι.
Επισήμανε πάντως πως «τα διόδια είναι διόδια» και «ο νόμος είναι νόμος» και τόνισε ότι θα πρέπει οι πολίτες να είναι συνεπείς ως προς αυτό, αλλά - όπως είπε - και η Πολιτεία να είναι πολύ προσεκτική ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η εξέλιξη αυτών των έργων.
Ο κ. Ρέππας ανέφερε πως πρέπει να τεθούν κριτήρια διότι - εξήγησε - αν υπήρχε κατάλληλο τοπικό δίκτυο, το οποίο θα διευκόλυνε τις μετακινήσεις των πολιτών στον αστικό ιστό, δεν θα υπήρχε πρόβλημα όπως επίσης αν είχαμε εγκαταστήσει ηλεκτρονικά διόδια ώστε ο καθένας να πληρώνει αναλόγως της απόστασης που διανύει στον αυτοκινητόδρομο. Πρόσθεσε πως για τις τοπικές μετακινήσεις μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα κάποιος πολίτης δεν μπορεί να είναι υποχρεωμένος να πληρώνει διόδια για δραστηριότητες της καθημερινότητάς του και ανακοίνωσε πως αυτό θα αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης. Ζήτησε μάλιστα από τους βουλευτές να κάνουν προτάσεις.
Εξάλλου δήλωσε ανοιχτός σε προτάσεις για τα θέματα που αφορούν την καθημερινότητα σε τομείς ή επαγγέλματα τα οποία αμέσως ή εμέσσως σχετίζονται με τις αρμοδιότητες του υπουργείου.
Κατά την τοποθέτησή τους οι εισηγητές των κομμάτων μίλησαν όλοι για το τεράστιο ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας με τον Κ. Μητσοτάκη εκ μέρους της ΝΔ να τονίζει πως απαιτείται πολιτική βούληση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων διαφθοράς και όλων των εκφάνσεών του φαινομένου, την Λ. Κανέλλη (ΚΚΕ) να μιλά για βαθύτατα πολιτικό ζήτημα και να καταψηφίζει επί της αρχής, τον Α. Κολοκοτρώνη (ΛΑΟΣ) να διατηρεί επιφυλάξεις και τον Δ. Παπαδημούλη από τον ΣΥΡΙΖΑ να δηλώνει μεν ότι καταψηφίζει να διευκρινίζει δε πως υπάρχουν και θετικές ρυθμίσεις στο σχέδιο νόμου.
Ο υπουργός Υποδομών εξήγησε ότι το νομοσχέδιο αυτό δεν αναφέρεται στην πολιτική της οδικής ασφάλειας, και ενημέρωσε ότι η πολιτική για την οδική ασφάλεια θα συζητηθεί στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου 2011 - 2020, το οποίο εκπονείται και έως το τέλος του χρόνου θα είναι έτοιμο. Διευκρίνισε ότι με το νομοσχέδιο αυτό, γίνονται δύο απλά πράγματα: θεσμοθετείται το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας και δημιουργείται μια πιο αποτελεσματική δομή στο πλαίσιο του υπουργείου για να συντονιστούν υπηρεσίες και αρμοδιότητες, οι οποίες σήμερα δεν έχουν την αποτελεσματικότερη συνεργασία μεταξύ τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου