Την απόφαση να απαντήσουν στο σχέδιο νόμου για την εξυγίανση και ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου, με σειρά δυναμικών κινητοποιήσεων, πήρε στη σημερινή της συνεδρίαση, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ).
Συγκεκριμένα αποφασίστηκε 24ωρη Πανελλαδική Πανσιδηροδρομική απεργία την προσεχή Πέμπτη, 14 του μηνός, ημέρα συζήτησης του σχεδίου νόμου στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και 24ωρες επαναλαμβανόμενες Πανελλαδικές Πανσιδηροδρομικές απεργίες, οι ημερομηνίες των οποίων θα καθοριστούν αργότερα.
Η ΠΟΣ απορρίπτει στο σύνολό του το σχέδιο νόμου, γιατί κατά την εκτίμησή της, καταργεί και ιδιωτικοποιεί μεγάλο μέρος του δικτύου και των σημερινών δραστηριοτήτων, ιδιωτικοποιεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εκποιεί την ακίνητη περιουσία, καταργεί τις Σ.Σ.Ε., το μισθολόγιο και τους κανονισμούς εργασίας.
Παράλληλα, κατηγορεί την κυβέρνηση ότι τροφοδοτεί, όπως αναφέρει, με κατασκευασμένα ψέματα την κοινωνία, συκοφαντώντας το σιδηρόδρομο και τους σιδηροδρομικούς.
Εν τω μεταξύ, πορεία στους κεντρικούς δρόμους της Τρίπολης, πραγματοποίησαν νωρίτερα οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ, εκφράζοντας την διαμαρτυρία τους για την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση και αποκρατικοποίηση του οργανισμού.
Οι διαμαρτυρόμενοι φώναζαν συνθήματα ενάντια στο σχέδιο της κυβέρνησης που, όπως επισήμαιναν, «οδηγεί σε ξεπούλημα ο ΟΣΕ» και καλούσαν τους πολίτες να σταθούν στο πλευρό τους προκειμένου το τραίνο να διατηρήσει τον σημερινό του δημόσιο χαρακτήρα.
Εμμένει στο νομοσχέδιο η κυβέρνηση
Στο μεταξύ, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Free Sunday» σημειώνει ότι «μια χώρα σε κρίση που περικόπτει τα δώρα για να εξοικονομήσει ένα δισ. ευρώ δεν επιτρέπεται την ίδια στιγμή να καλείται να πληρώσει 1,2 δισ. ευρώ για να καλύψει το έλλειμμα του ΟΣΕ για ένα χρόνο».
Σύμφωνα με τον υπουργό, το 2009 ο Όμιλος ΟΣΕ, είχε ετήσια έσοδα 250 εκατ. ευρώ και δαπάνες μόνο για μισθοδοσία ύψους 271 εκατ. ευρώ. Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν κάποιες εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για λειτουργικά έξοδα και άλλες υποχρεώσεις. «Με τις προοπτικές αυτές», τόνισε ο υπουργός, «ο σιδηρόδρομος οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια στην αυτοκατάργησή του, στο κλείσιμο. Κάτι τέτοιο, τονίζει ο υπουργός το απορρίπτουμε απόλυτα, όπως είμαστε αντίθετοι με απολύσεις εργαζομένων».
Ο κ. Ρέππας επαναλαμβάνει ότι με το σχέδιο νόμου διασφαλίζεται το δικαίωμα των εργαζομένων στην εργασία, αλλά και τις αποδοχές σε ύψος που υπερβαίνει το μέσο όρο των αποδοχών των εργαζομένων στο Δημόσιο.
«Το παρελθόν του ΟΣΕ ας είναι διδακτικό για όλους μας και ιδίως στον τομέα της κακοδιαχείρισης, για την ακραία μορφή της οποίας, έχουν ευθύνη και υπηρεσιακά στελέχη», καταλήγει ο υπουργός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου