Φρένο στις κοπάνες επιχειρεί να βάλει η υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννα Διαμαντοπούλου, καθώς όπως δήλωσε την Πέμπτη, θα μειωθεί κατά πολύ το όριο των απουσιών και μόνο με σοβαρή τεκμηρίωση θα δικαιολογούνται.
Μιλώντας σε εκπομπή του Μέγκα, ανέφερε ότι είναι ντροπή οι μαθητές να εκμεταλλεύονται το όριο των 150 απουσιών προκειμένου να λείπουν από το σχολείο και μετά να προσκομίζουν ψεύτικες βεβαιώσεις από γιατρούς.
"Έτσι, τόνισε "τα παιδιά ξέρουν από τα 18 τους ότι μπορούν να πάρουν πλαστά χαρτιά από το δημόσιο σύστημα υγείας", προθέτοντας ότι κάτι τέτοιο είναι αδιανόητο. Το «φαινόμενο», δυστυχώς, διατρέχει όλες τις βαθμίδες και τους πρωταγωνιστές της Εκπαίδευσης, από μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές έως και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εξασφαλίζουν, ή δέχονται, αυτές τις βεβαιώσεις. Επιπλέον, παρατηρείται και το φαινόμενο της μετεγγραφής σπουδαστών, για λόγους υγείας, που ενδεχομένως δεν είναι πραγματικοί. Αυτό το «καθεστώς» προτίθεται να αλλάξει από φέτος η υπουργός Παιδείας, μειώνοντας το όριο των απουσιών και απαιτώντας σοβαρή τεκμηρίωση γι αυτές.
Εξάλλου, μαχαίρι μπαίνει και στην ύλη των μαθημάτων για όλες τις βαθμίδες, ενώ τα πανελλαδικά μαθήματα πέφτουν στα τέσσερα σε μια προσπάθεια του υπουργείου να ελαφρύνει το πρόγραμμα των μαθητών. Μάλιστα, οι αλλαγές θα αφορούν τους μαθητές που θα φοιτήσουν φέτος στην πρώτη λυκείου.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ", η Α. Διαμαντοπούλου υπογράμμισε ότι η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο θα εξαρτάται και από τον συνολικό βαθμό και όχι μόνο από τις εξετάσεις, ενώ το πανεπιστήμιο είναι αυτό που θα ορίζει ποια μαθήματα θέλει η εκάστοτε σχολή και ποιο συντελεστή θα βάλει σε κάθε μάθημα.
Σημειώνεται δε ότι από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα ανακοινωθεί και η λειτουργία του ψηφιακού σχολείου.
Σχέδιο... "Καλλικράτης"
Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας μελετά εδώ και μήνες την κατάσταση, που υπάρχει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με σχολές-σφραγίδες, με τμήματα, των οποίων τα γνωστικά αντικείμενα αλληλοκαλύπτονται, ή με τμήματα, τα οποία, στην ουσία, δεν έχουν γνωστικό αντικείμενο.
Ο «Καλλικράτης» στη χωροταξία των τμημάτων και σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, είναι σχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που φαίνεται ότι σύντομα θα πάρει σάρκα και οστά και μάλιστα μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων, που αναμένεται μετά τις 25 Αυγούστου.
Ήδη, τη διαπίστωση της ανάγκης αναδιαμόρφωσης του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που έχουν κάνει εδώ και χρόνια καθηγητές, φοιτητές, σπουδαστές αλλά και το υπουργείο Παιδείας, έρχεται να «σφραγίσει» έκθεση αξιολόγησης της Ανεξάρτητης Αρχής Ποιότητας (ΑΔΙΠ), σύμφωνα με την οποία διαπιστώνεται ότι το πρόβλημα έχει τέτοια έκταση, που απαιτείται άμεση λύση. Εξάλλου, η Αρχή διαπιστώνει και το χαμηλό επίπεδο σπουδαστών, όπως επίσης και ότι ένας πολύ μικρός αριθμός σπουδαστών παρακολουθεί τελικά τις παραδόσεις των μαθημάτων.
Το πρόβλημα δημιουργήθηκε, όταν «αβασάνιστες αποφάσεις κυρίως των τελευταίων τριάντα ετών» προκάλεσαν ασφυκτική κατάσταση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς προέκυψαν τμήματα για να ικανοποιήσουν, είτε τοπικά αιτήματα, είτε ακόμη και απαιτήσεις εξασφάλισης πανεπιστημιακών εδρών σε συγκεκριμένους καθηγητές. Με βάση αυτή την κατάσταση, άλλωστε, εγκρίνονται και οι επιχορηγήσεις στα τμήματα. Όπως λένε πρόεδροι ΤΕΙ των μεγάλων πόλεων, που δέχονται και τις περισσότερες αιτήσεις μετεγγραφών φοιτητών, δίδονται χρηματοδοτήσεις σε τμήματα που στην πράξη έχουν ελάχιστους σπουδαστές, ενώ εκεί που υπάρχει πρόβλημα, είτε δεν δίδονται καθόλου, είτε -στην καλύτερη περίπτωση- δίδονται τα ίδια ποσά.
Σημειώνεται ότι για την προσεχή ακαδημαϊκή χρονιά, οι πρόεδροι των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά έχουν δηλώσει ότι δεν προτίθενται να μετεγγράψουν νέους σπουδαστές, αν προηγουμένως δεν λάβουν την απαραίτητη χρηματοδότηση, δεδομένου ότι είναι υποχρεωμένοι να δημιουργήσουν νέα τμήματα για να χωρέσουν όλοι.
Τα γνωστικά αντικείμενα ορισμένων τμημάτων, έχει διαπιστωθεί, ότι δεν προσελκύουν σπουδαστές, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι, που απλώς κάνουν την εγγραφή και δεν εμφανίζονται στο τμήμα, στο οποίο υποτίθεται ότι σπουδάζουν.
Το υπουργείο Παιδείας, φέρεται αποφασισμένο να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις και σε μετονομασίες τμημάτων, προκειμένου να δημιουργήσει ελκυστικά τμήματα στα οποία θα φοιτούν πραγματικά οι φοιτητές και όχι στα «χαρτιά». Άλλωστε, οι σχετικές ρυθμίσεις θα είναι έτοιμες το Φθινόπωρο και η υπουργός Παιδείας θα τις δώσει προς διαβούλευση, προκειμένου στη συνέχεια να θεσμοθετηθούν.
Μιλώντας σε εκπομπή του Μέγκα, ανέφερε ότι είναι ντροπή οι μαθητές να εκμεταλλεύονται το όριο των 150 απουσιών προκειμένου να λείπουν από το σχολείο και μετά να προσκομίζουν ψεύτικες βεβαιώσεις από γιατρούς.
"Έτσι, τόνισε "τα παιδιά ξέρουν από τα 18 τους ότι μπορούν να πάρουν πλαστά χαρτιά από το δημόσιο σύστημα υγείας", προθέτοντας ότι κάτι τέτοιο είναι αδιανόητο. Το «φαινόμενο», δυστυχώς, διατρέχει όλες τις βαθμίδες και τους πρωταγωνιστές της Εκπαίδευσης, από μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές έως και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εξασφαλίζουν, ή δέχονται, αυτές τις βεβαιώσεις. Επιπλέον, παρατηρείται και το φαινόμενο της μετεγγραφής σπουδαστών, για λόγους υγείας, που ενδεχομένως δεν είναι πραγματικοί. Αυτό το «καθεστώς» προτίθεται να αλλάξει από φέτος η υπουργός Παιδείας, μειώνοντας το όριο των απουσιών και απαιτώντας σοβαρή τεκμηρίωση γι αυτές.
Εξάλλου, μαχαίρι μπαίνει και στην ύλη των μαθημάτων για όλες τις βαθμίδες, ενώ τα πανελλαδικά μαθήματα πέφτουν στα τέσσερα σε μια προσπάθεια του υπουργείου να ελαφρύνει το πρόγραμμα των μαθητών. Μάλιστα, οι αλλαγές θα αφορούν τους μαθητές που θα φοιτήσουν φέτος στην πρώτη λυκείου.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ", η Α. Διαμαντοπούλου υπογράμμισε ότι η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο θα εξαρτάται και από τον συνολικό βαθμό και όχι μόνο από τις εξετάσεις, ενώ το πανεπιστήμιο είναι αυτό που θα ορίζει ποια μαθήματα θέλει η εκάστοτε σχολή και ποιο συντελεστή θα βάλει σε κάθε μάθημα.
Σημειώνεται δε ότι από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα ανακοινωθεί και η λειτουργία του ψηφιακού σχολείου.
Σχέδιο... "Καλλικράτης"
Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας μελετά εδώ και μήνες την κατάσταση, που υπάρχει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με σχολές-σφραγίδες, με τμήματα, των οποίων τα γνωστικά αντικείμενα αλληλοκαλύπτονται, ή με τμήματα, τα οποία, στην ουσία, δεν έχουν γνωστικό αντικείμενο.
Ο «Καλλικράτης» στη χωροταξία των τμημάτων και σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, είναι σχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που φαίνεται ότι σύντομα θα πάρει σάρκα και οστά και μάλιστα μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων, που αναμένεται μετά τις 25 Αυγούστου.
Ήδη, τη διαπίστωση της ανάγκης αναδιαμόρφωσης του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που έχουν κάνει εδώ και χρόνια καθηγητές, φοιτητές, σπουδαστές αλλά και το υπουργείο Παιδείας, έρχεται να «σφραγίσει» έκθεση αξιολόγησης της Ανεξάρτητης Αρχής Ποιότητας (ΑΔΙΠ), σύμφωνα με την οποία διαπιστώνεται ότι το πρόβλημα έχει τέτοια έκταση, που απαιτείται άμεση λύση. Εξάλλου, η Αρχή διαπιστώνει και το χαμηλό επίπεδο σπουδαστών, όπως επίσης και ότι ένας πολύ μικρός αριθμός σπουδαστών παρακολουθεί τελικά τις παραδόσεις των μαθημάτων.
Το πρόβλημα δημιουργήθηκε, όταν «αβασάνιστες αποφάσεις κυρίως των τελευταίων τριάντα ετών» προκάλεσαν ασφυκτική κατάσταση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς προέκυψαν τμήματα για να ικανοποιήσουν, είτε τοπικά αιτήματα, είτε ακόμη και απαιτήσεις εξασφάλισης πανεπιστημιακών εδρών σε συγκεκριμένους καθηγητές. Με βάση αυτή την κατάσταση, άλλωστε, εγκρίνονται και οι επιχορηγήσεις στα τμήματα. Όπως λένε πρόεδροι ΤΕΙ των μεγάλων πόλεων, που δέχονται και τις περισσότερες αιτήσεις μετεγγραφών φοιτητών, δίδονται χρηματοδοτήσεις σε τμήματα που στην πράξη έχουν ελάχιστους σπουδαστές, ενώ εκεί που υπάρχει πρόβλημα, είτε δεν δίδονται καθόλου, είτε -στην καλύτερη περίπτωση- δίδονται τα ίδια ποσά.
Σημειώνεται ότι για την προσεχή ακαδημαϊκή χρονιά, οι πρόεδροι των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά έχουν δηλώσει ότι δεν προτίθενται να μετεγγράψουν νέους σπουδαστές, αν προηγουμένως δεν λάβουν την απαραίτητη χρηματοδότηση, δεδομένου ότι είναι υποχρεωμένοι να δημιουργήσουν νέα τμήματα για να χωρέσουν όλοι.
Τα γνωστικά αντικείμενα ορισμένων τμημάτων, έχει διαπιστωθεί, ότι δεν προσελκύουν σπουδαστές, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι, που απλώς κάνουν την εγγραφή και δεν εμφανίζονται στο τμήμα, στο οποίο υποτίθεται ότι σπουδάζουν.
Το υπουργείο Παιδείας, φέρεται αποφασισμένο να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις και σε μετονομασίες τμημάτων, προκειμένου να δημιουργήσει ελκυστικά τμήματα στα οποία θα φοιτούν πραγματικά οι φοιτητές και όχι στα «χαρτιά». Άλλωστε, οι σχετικές ρυθμίσεις θα είναι έτοιμες το Φθινόπωρο και η υπουργός Παιδείας θα τις δώσει προς διαβούλευση, προκειμένου στη συνέχεια να θεσμοθετηθούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου