Τρίτη 29 Ιουνίου 2010

Παρέμβαση για μείωση τιμών

 

 
Μεθόδους μείωσης της τιμής του λίτρου της αμόλυβδης, εξετάζει το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, καθώς βρισκόμαστε στο κατώφλι της τρίτης κατά σειρά αύξησης του ΦΠΑ που αναμένεται να εφαρμοστεί την Πέμπτη, εκτοξεύοντας τη βενζίνη στα ύψη.
Σκοπός είναι να αποφευχθούν στο μέλλον επιπλέον λουκέτα στην αγορά καυσίμων και να περιοριστεί η πτωτική τάση στην κατανάλωση βενζίνης που παρατηρήθηκε τους τελευταίους μήνες, με αποκορύφωμα  τον περασμένο Μάιο να φτάσει στο 20% κάτω από τα περυσινά επίπεδα, ενώ το πρώτο 15ήμερο του Ιουνίου έφτασε στο 23%. Σε πολλές περιπτώσεις, οι πρατηριούχοι κάνουν λόγο για μειώσεις στη ζήτηση που φτάνουν ακόμα και το 30%.
 Η αύξηση της τιμής της αμόλυβδης βενζίνης αναμένεται να διαμορφωθεί στο 1,52 ευρώ το λίτρο, ενώ σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, «ανοίγει ο δρόμος για κερδοσκοπικά παιχνίδια εις βάρος των καταναλωτών».

Έκτακτα μέτρα
Άμεση αναμένεται να είναι η παρέμβαση του υπουργείου στη διαμόρφωση των χονδρικών τιμών, με τις οποίες αγοράζουν οι βενζινοπώλες από τις εταιρείες τη βενζίνη, ενώ θα επιδιώξει πρόσβαση των ανεξάρτητων βενζινοπωλών (όσων δεν φέρουν το σήμα κάποιας εταιρείας) στα διυλιστήρια.
Το υπουργείο εξετάζει να παρέμβει και στις συμβάσεις αποκλειστικής συνεργασίας, μεταξύ εταιρειών εμπορίας και βενζινοπωλών, οι οποίες αναλογούν σε ποσοστό που υπερβαίνει ακόμα και το 80% του συνόλου των πρατηρίων. Εξετάζεται δηλαδή η θέσπιση τιμής αναφοράς, επί της οποίας οι εταιρείες θα καθορίζουν το κέρδος τους, ώστε να γνωρίζουν οι πρατηριούχοι από την αρχή μέχρι τη λήξη της σύμβασής τους πώς θα διαμορφώνεται η τιμή χονδρικής.
Στο πλαίσιο αυτό, δεν αποκλείεται να διαμορφωθεί ένα περιθώριο κέρδους το οποίο θα προστίθεται στην εκάστοτε τιμή διυλιστηρίου και θα προκύπτει η τιμή χονδρικής.
Στα μέτρα υπό συζήτηση βρίσκεται και η πρόσβαση των ανεξάρτητων πρατηριούχων στα διυλιστήρια, δυνατότητα που νομοθετικά είναι ρυθμισμένη, αλλά στην πράξη γίνονται πολλές παρατυπίες.
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, οι συμβάσεις που υπογράφονται μεταξύ των δύο πλευρών έχουν ρυθμίσεις εξοντωτικές, με αποτέλεσμα οι βενζινοπώλες να αποφεύγουν να κάνουν χρήση της δυνατότητας που έχουν για απευθείας προμήθεια καυσίμων από τα διυλιστήρια.
Πέντε χρόνια μετά την ψήφιση της διάταξης το 2005 και από τους 8.000 περίπου πρατηριούχους, μέχρι στιγμής, το πολύ δύο έως τρεις να έχουν κάνει χρήση της ρύθμισης, όπως προκύπτει από τα στοιχεία των βενζινοπωλών.
Οπότε και αυτές οι συμβάσεις αναμένονται να απλοποιηθούν, αφήνοντας το περιθώριο αγοράς καυσίμων σε τιμές απαλλαγμένες από τα εμπορικά κέρδη των εταιρειών εμπορίας. Στόχος του υπουργείου είναι τα ανεξάρτητα πρατήρια να μπορέσουν να πωλούν καύσιμα σε τιμές που θα ενεργοποιήσουν τον ανταγωνισμό.

news247.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων: Δεν υπάρχει θέμα με τη Φυσική. Λογικό κάποια θέματα να έχουν προδημοσιευτεί στο διαδίκτυο

Διαβάστε την ανακοίνωση της Κεντρικής επιτροπής εξετάσεων μετά το θέμα που προέκυψε με το θέμα της Φυσικής Φυσική στις πανελλήνιες εξετά...